Wykorzystywane do tej pory tradycyjne metody przesyłania CV oraz innych dokumentów do pracodawcy powoli odchodzą w zapomnienie.W chwili obecnej coraz rzadziej CV wysyłane
jest tradycyjną pocztą. Najpowszechniejszą, a jednocześnie najwygodniejszą obecnie metodą przekazywania CV jest wysyłanie go jako załącznika do poczty elektronicznej.
Wielu pracodawców oraz pośredników pracy oferuje również na swoich stronach odpowiednio przygotowane formularze ,które musimy tylko wypełnić.
Wysyłając dokumenty pocztą elektoniczną musimy zdecydować w jakim formacie je zapiszemy. W grę wchodzi plik PDF lub Word.
PDF (ang. Portable Document Format) jest to format pliku tekstowego który możemy wzbogacić o grafikę lub elementy hipertekstowe.
Najważniejszą zaletą zapisywania pliku w formacie PDF jest to że nasze dokumenty zawsze będą wyglądały tak samo bez względu na komputer w którym będą otwierane.
Dzieje się tak, gdyż plik PDF jest chroniony przed samoistnymi przesunięciami oraz zmianami rodzaju czy wielkości czcionki.
Takiej gwarancji nie mamy wysyłając dokumenty w dość powszechnie stosowanym formacie Ms Word.
Drugą zaletą PDF jest to, że nie pokazuje w jaki sposób tekst został sformatowany (zalecane przy braku biegłości w obsłudze Ms Word).
Ma to szczególnie znaczenie dla kandydatów ubiegających się o pracę związaną z obsługą programów tego typu.
Jak zamienić Word na PDF?
Korzystając z Microsoft Word zmiany pliku możemy dokonać wewnątrz programu.
Nowo stworzony dokument możemy zapisać w formacie Word funkcją "Zapisz" lub zapisać w formacie PDF wybierając funkcję "Zapisz jako" i wybrać opcję PDF.
Podobnie postępujemy z dokumentami wczesniej zapisanymi w formacie Word .Otwieramy je ponownie w programie i zapisujemy jako PDF.